2. KLauzula informacyjna RODO

Towarzystwo Budownictwa Społecznego „NOWY DOM” Sp.  z o.o.  informuje, że od dnia 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane dalej jako RODO). RODO obowiązuje w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

W związku z powyższym, poniżej przedstawiamy Pani/Panu informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych, realizując tym samym obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO:

Dane Administratora

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Towarzystwo Budownictwa Społecznego „NOWY DOM” spółka  Sp. z o.o. ul. Głęboka 11; 20-612 Lublin; KRS: 0000025601

Kontakt z Administratorem

Z Administratorem można skontaktować się pisemnie na adres Administratora tj Towarzystwo Budownictwa Społecznego „NOWY DOM” Sp. z o.o., ul. Głęboka 11, 20-612 Lublin  oraz  na adres e-mail tbs@tbsnowydom.lublin.pl lub telefonicznie pod numerem: 81 534 53 40

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się pod następującym adresem e-mail: iodo@tbsnowydom.lublin.pl

Cele przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będę przetwarzane  w celu:

Wykonywania przepisów ustawy z dnia 26 października 1995 r., o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego  (t.j. Dz.U. z 2018. Poz.1020), ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r., o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego ( art. 6 ust. 1 lit c RODO) oraz wykonania umowy łączącej Panią/Pana z Administratorem ( art. 6 ust. 1 lit. b).

Ponadto Administrator może przetwarzać Pani/Pana dane w celu dochodzenia roszczeń i  ochrony przed nim, jak i w przypadku uzasadnionego interesu Administratora ( art. 6 ust. 1 lit f RODO).

Dane zbierane są wyłącznie dla prawidłowej realizacji celów określonych powyżej i w  powołanych przepisach. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania zadań Administratora.

Przekazywanie danych/ Odbiorcy Danych

Administrator będzie przekazywał Pani /Pana dane następującym podmiotom:

a) podmiotom przetwarzającym Pani/Pana dane we własnym imieniu- podmioty te są dla Pani/Pana administratorem danych. Do podmiotów, którym Administrator przekazuje dane , a które są odrębnym administratorem danych należą miedzy innymi podmioty prowadzące działalność pocztową.

b) podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora- podmioty te nie są odrębnym administratorem danych. Do podmiotów przetwarzających dane w imieniu Administratora należą między innymi kancelarie prawne, firmy audytorskie, podmioty obsługujące systemy informatyczne Administratora, firmy i osoby fizyczne świadczące usługi konserwacji i utrzymania terenów zewnętrznych.

c) organom takim jak Urząd Skarbowy, Sądy i innym organom publicznym w ramach przepisów prawa.

Okres przetwarzania danych

Dane będą przetwarzane przez okres wskazany w przepisach prawa oraz okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami przez Administratora.

Uprawnienia

Zgodnie z RODO ma Pani/Pan prawo do:

a) uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe Pani/Pana dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest Pani/Pan uprawniona/y do uzyskania dostępu do danych osobowych;

b) sprostowania lub poprawienia swoich danych, które są nieprawidłowe a także uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia;

c) ograniczenia przetwarzania stosownie do złożonego wniosku;

d) przeniesienia danych do innego administratora danych lub do innego Państwa;

e) usunięcia dotyczących Pani/Pana danych jeżeli zachodzi okoliczność określona w art. 17 RODO;

f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e lub f w tym profilowania na podstawie tych przepisów- z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W takim wypadku Administrator nie będzie mógł przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba że wykaże, że istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec interesów , praw i wolności osoby fizycznej lub  podstaw do ustalenia , dochodzenia lub obrony roszczeń;

g) wniesienia sprzeciw wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego. Po przyjęci wniosku w sprawie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, Administrator będzie zobowiązany do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu.

Zakres każdego z tych praw oraz okoliczności w jakich możliwe jest skorzystanie z przysługującego uprawnienia określone są w RODO i uzależnione są od podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych przez Administratora.

W celu skorzystania z przysługujących  Pani/Panu  praw należy złożyć wniosek do Administratora.

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, może Pani/Pan ją w każdej chwili cofnąć, co nie wpłynie na zgodność z prawem wykorzystania danych przed cofnięciem zgody.

Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie przez Operatora danych osobowych narusza przepisy prawa.

Formułując niniejszą informację, Administrator kierował się tym, aby były one w jak największym stopniu przystępne, zrozumiałe, konkretne i precyzyjne zgodnie z wymogami wynikającymi z RODO. W związku z powyższym w przypadku jakichkolwiek uwag, pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem.

 

 

 

1. REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO
w budynkach Towarzystwa Budownictwa Społecznego „NOWY DOM” Sp. z o.o. w Lublinie

Postanowienia Regulaminu mają na celu ochronę mienia Towarzystwa Budownictwa Społecznego NOWY DOM Sp. z o.o. w Lublinie zwanego dalej „TBS” oraz utrzymanie w odpowiednim stanie użytkowym i sanitarnym wynajmowanych lokali, budynków i ich otoczenia, a także ustanowienie właściwych zasad współżycia społecznego .

§ 1

1.    Przestrzeganie regulaminu obowiązuje wszystkich uprawnionych mieszkańców budynków TBS, tj. wyszczególnionych w umowach najmu lokali mieszkalnych a także osoby przybyłe
       w odwiedziny.
2.    Lokalami mieszkalnymi i użytkowymi dysponują ich najemcy. Pozostałe pomieszczenia przeznaczone są do wspólnego użytkowania, zgodnie z ich przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem.
3.    Najemca lokalu zobowiązany jest zapoznać z niniejszym Regulaminem i zobowiązać do jego przestrzegania pozostałe osoby uprawnione do zamieszkania oraz osoby przybyłe w odwiedziny.
4.    Za zachowanie dzieci i szkody przez nie wyrządzone odpowiadają rodzice lub opiekunowie.
5.    Najemca lokalu odpowiada za zachowanie pozostałych uprawnionych do zamieszkania osób oraz przybyłych w odwiedziny do mieszkańców najmowanego lokalu a także za przestrzeganie przez te osoby przepisów niniejszego Regulaminu.

§ 2

1.    Osoby przebywające na terenie nieruchomości obowiązane są do zachowania ciszy w godzinach nocnych tj.: od godz. 22ºº do 6ºº dnia następnego.
W godzinach tych w szczególności należy:                                                                                 

– ściszać odbiorniki radiowe i telewizyjne,

– zaprzestać głośnych zachowań,

– nie używać pralek, odkurzaczy oraz innych przedmiotów powodujących hałas,

– zaniechać prowadzenia głośnych prac remontowych tj. wiercenia, kucia, zeskrobywania starej farby itp.  (prace te należy przeprowadzać w godzinach od 8°° do 20°°).
2.    W dni świąteczne obowiązuje całkowity zakaz wykonywania głośnych prac przez całą dobę.
3.    Korzystanie z lokali i pomieszczeń wspólnych (klatek schodowych, piwnic, suszarni, wózkowni) nie powinno zakłócać spokoju innym lokatorom.

§ 3

1.    Trzepanie dywanów może odbywać się tylko w miejscach na ten cel przeznaczonych, w czasie od godz. 7°° do 20°°, z wyjątkiem niedziel i dni świątecznych.
2.    Zabrania się trzepania dywanów na balkonach i w oknach.

§ 4

1.    Zabrania się wykonywania przez lokatorów czynności mogących spowodować zanieczyszczenie miejsc służących do wspólnego użytku (klatki schodowe, otoczenie budynku, korytarze piwniczne itp.) np.: przez czyszczenie obuwia, trzepanie odzieży, chodników itp.
2.    Lokatorzy szczególnie powinni dbać o czystość i porządek na klatce schodowej i korytarzach piwnicznych. W związku z powyższym wszyscy lokatorzy zobowiązani są do utrzymania czystości swojej  klatki schodowej poprzez mycie i pastowanie schodów, mycie poręczy, utrzymanie czystości ścian, sufitów, parapetów okiennych itp. a także zejść do piwnic. W tym celu wszyscy lokatorzy danej klatki schodowej zobowiązani są wspólnie ustalić zakres i częstotliwość poszczególnych prac oraz podzielić się obowiązkami.
3.    Czynności, o których mowa ust.2, mogą wykonywać osoby lub firmy najęte w tym celu przez lokatorów i przez nich opłacane.

§ 5

1.    Zabrania się umieszczania przedmiotów w miejscach wspólnego użytkowania (bramach, klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych).
2.    Na klatkach schodowych, w piwnicach i na balkonach niedopuszczalne jest przechowywanie materiałów łatwopalnych.
3.    Zabrania się gromadzenia dzieci i młodzieży na klatkach schodowych, piwnicach i pomieszczeniach użytkowych tym celom nie służącym.
4.    Zabrania się spożywania alkoholu i palenia tytoniu na klatkach schodowych, w pomieszczeniach gospodarczych znajdujących się poza lokalem, a także w innych pomieszczeniach wspólnych.

§ 6

1.    Lokatorzy zobowiązani są do usuwania śmieci z najmowanych pomieszczeń oraz zimą śniegu i lodu z balkonów.
2.    Powinnością każdego lokatora jest dbałość o estetyczny wygląd balkonu.
3.    Zabrania się przechowywania na balkonach i tarasach przedmiotów oszpecających wygląd domu i jego otoczenia.
4.    Niedozwolony jest montaż skrzynek na kwiaty po zewnętrznej stronie balkonu.
Podlewanie kwiatów na balkonach odbywać się powinno w taki sposób, aby nie uległy zalaniu elewacje budynku, balkonu, jak również okna niższych kondygnacji.

§ 7

1.    Zabrania się wykonywania czynności mogących spowodować uszkodzenie posadzki na klatkach schodowych, rysowania lub niszczenia ścian klatek schodowych i elewacji budynku.
2.    Zabrania się samowolnych zmian elewacji w szczególności poprzez montaż anten satelitarnych lub zabudowy balkonów.
3.    Niedopuszczalne jest samowolne instalowanie anten radiowych i telewizyjnych na dachach budynków jak również wchodzenie na dach.
4.    Za spowodowanie zniszczenia elewacji, ścian lub drzwi wejściowych odpowiedzialność, również materialną, ponoszą najemcy lokali również za osoby uprawnione do zamieszkania w ich lokalach oraz osoby przybyłe w odwiedziny.

§ 8

W piwnicach i komórkach lokatorskich zabrania się:
– zastawiania korytarzy piwnicznych wszelkimi przedmiotami,                                                   

– przechowywania rzeczy stanowiących pożywkę dla gryzoni,                                                    

– przechowywania przedmiotów gnijących i rozkładających się,                                                

–  przechowywania środków łatwopalnych, trujących i stwarzających zagrożenie dla ludzi i mienia.

§ 9

W przypadku przeprowadzania dezynsekcji, deratyzacji i dezynfekcji lokatorzy obowiązani są udostępnić wszystkie zajmowane przez siebie pomieszczenia gospodarcze znajdujące się poza lokalami.

§ 10

1.    Korzystanie przez lokatorów z suszarni i wózkowni odbywa się zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami współżycia między mieszkańcami i utrzymania porządku w nieruchomości.
2.    Suszarnia lub wózkownia nie powinny być używane do innych celów.
3.    Nad korzystaniem z pomieszczeń wspólnego użytku kontrolę sprawują:
    Administracja „Felin”, zlokalizowana w budynku przy ul. Kazimierza Jagiellończyka 3 (dla budynków położonych w osiedlu Felin) oraz
    Administracja „Głęboka”zlokalizowana przy ul. Głębokiej 11 (dla budynków zlokalizowanych przy ul. Lipińskiego i Bronowickiej), zwana dalej „Administracją”.

§ 11

1.    Mieszkańcy zobowiązani są do segregacji odpadów na frakcje suchą i mokrą.
2.    Śmieci należy wyrzucać do pojemników w taki sposób, aby nie zanieczyszczać otoczenia. W przypadku rozsypania bądź rozlania czegokolwiek osoba, która to zrobiła, powinna miejsce zabrudzenia niezwłocznie posprzątać.
3.    W przypadku śmietników zamkniętych należy korzystać z kluczy i po zostawieniu śmieci drzwi śmietnika zamknąć na klucz.
4.    Zabrania się wyrzucania śmieci z balkonu lub przez okno.

§ 12

1.    Zabrania się samodzielnego podłączania swoich instalacji do urządzeń zbiorczych: wody, kanalizacji, energii elektrycznej, telewizji kablowej i sieci komputerowych oraz pochłaniaczy kuchennych do kratek wentylacyjnych.
2.    Zabrania się wykonywania wszelkich napraw instalacji elektrycznych znajdujących się poza mieszkaniem lokatora. Wszelkie usterki należy zgłaszać Administracji.
3.    Zabrania się użytkowania urządzeń gazowych zasilanych gazem płynnym z butli gazowych.

§ 13

1.    Lokatorzy posiadający w lokalach zwierzęta powinni im zapewnić odpowiednią opiekę, przestrzegać przepisów sanitarno-porządkowych oraz usuwać zanieczyszczenia spowodowane przez nie na klatkach schodowych lub w innych pomieszczeniach służących do wspólnego użytku mieszkańców jak również naprawiać szkody wyrządzone przez zwierzęta oraz usuwać ich odchody fizjologiczne z terenu otaczającego budynki należące do TBS. Hodowla zwierząt w celach gospodarczych w budynkach TBS jest zakazana.
2.    Psy należy wyprowadzać na smyczy i w kagańcu. Zabrania się wprowadzania zwierząt do piaskownic, na teren trawników i placów zabaw .

§ 14

1.    Parkowanie pojazdów samochodowych jest dopuszczalne tylko w miejscach do tego przeznaczonych a poruszanie się nimi tylko po utwardzonych drogach dojazdowych.
2.    Zabrania się jazdy pojazdami po chodnikach, trawnikach i innych miejscach nie przeznaczonych dla ruchu kołowego.
3.    Zabrania się dokonywania hałaśliwych napraw samochodów i motocykli, malowania karoserii, a także mycia pojazdów na terenie nieruchomości TBS.

§ 15

Użytkownicy lokali użytkowych i garaży zobowiązani są do utrzymania czystości i porządku na zewnątrz lokali oraz w najbliższym ich otoczeniu, w tym do doraźnego ich odśnieżania.

§ 16

1.    Opiekę nad zielenią oraz placami zabaw dla dzieci sprawuje Administracja .
2.    Zabrania się deptania trawników, niszczenia krzewów i kwiatów.
3.    Obowiązkiem lokatorów jest dbałość o trawniki, krzewy i drzewa.

§ 17

1.    Zabrania się przeróbek instalacji wewnątrz lokali bez zgody Towarzystwa..
2.    Wszelkie zmiany wewnątrz lokalu w stosunku do stanu wykazanego w protokole przyjęcia wymagają zgody TBS.
3.    Ewentualne wyłączenia na czas remontu instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, dopływu energii elektrycznej, należy bezwzględnie uzgodnić z Administracją.

§ 18

1.    O wszelkich uszkodzeniach czy nieprawidłowościach zauważonych na terenie budynku, nieruchomości lub o wadliwym funkcjonowaniu instalacji ( przeciek wody, przepalanie się żarówek, uszkodzenie wyłączników na klatkach schodowych itp.) lokatorzy powinni niezwłocznie poinformować  Administrację.
2.    W razie wybuchu pożaru na lokatorach ciąży obowiązek postępowania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym przede wszystkim powiadomienia Straży Pożarnej i   Administracji.                                           

§ 19

1.    Z uwagi na możliwość zaistnienia awarii w lokalach w czasie nieobecności lokatorów oraz konieczności jej niezwłocznego usunięcia, lokatorzy przewidujący dłuższą nieobecność, winni powiadomić Administrację o osobie uprawnionej do udostępnienia lokalu.
2.    W przypadku braku możliwości kontaktu z lokatorem, TBS ma prawo do komisyjnego wejścia do lokalu pod nieobecność lokatora, celem usunięcia awarii lub zaistniałego zagrożenia.

  § 20

Koszty napraw szkód wyrządzonych w zajmowanym lokalu oraz pomieszczeniach wspólnego użytkowania, wynikłe z winy lokatora lub osób wymienionych w § 1ust. 4 i 5 – pokrywa w całości lokator.

§ 21

Uwagi o zdarzeniach zagrażających bezpieczeństwu życia lub zdrowia ludzi albo mieniu znajdującemu się na terenie nieruchomości należy zgłaszać – stosownie do ich charakteru – Administracji, Straży Miejskiej, Policji i Straży Pożarnej.

§ 22

W razie przekraczania postanowień niniejszego Regulaminu TBS może kierować wnioski o podjęcie stosownych działań do właściwych organów .

§ 23

Regulamin Porządku Domowego został zatwierdzony przez Zarząd TBS „NOWY DOM” Sp. z o.o. w Lublinie w dniu 2 stycznia 2012 r.  i obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia.

Ułatwienia dostępu

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.